מה אוכלים הכלבים והחתולים שלכם?

By
Advertisement



אם יש לכם כלב או חתול, בוודאי יצא לכם להיכנס אל חנות חיות מחמד על מנת לקנות להם אוכל. שם, בין מיטה לכלב לבין צעצועים לחתולים ושאר ציוד לבעלי חיים, נמצאים מדפים גדולים עמוסי כל טוב: מזון יבש, מזון רטוב, מזון לכלבים קטנים וגדולים, מזון לחתולים באורכי פרווה שונים, מזון פרמיום וסופר-פרמיום, סינתטי, טבעוני... ועדיין לא דיברנו על שלל הטעמים שממחישים עד כמה ההיצע כיום רחב.
איך בוחרים מתוך השפע הזה את המזון המתאים, הטעים והבריא ביותר לחיית המחמד שלנו, והאם בהכרח המזון היקר יותר הוא גם העדיף יותר?
יותר יקר, יותר איכותי
באופן כללי כדאי לדעת שכלבים וחתולים יכולים להתקיים גם על מזון ברמה נמוכה, אולם על מנת לשמור על בריאותם ויופיים מומלץ להשקיע ולרכוש עבורם את המזון האיכותי, זה שמחירו גבוה יותר. אמנם ההפרש בין מחירו של מזון איכותי לזה של מזון ברמה נמוכה או בינונית עשוי להגיע לעיתים לעשרות אחוזים, אולם יש לקחת בחשבון את התועלת הבריאותית המתלווה לתפריט היומי של הכלבים והחתולים: אוכל לכלבים בעלי משקל גבוה, למשל, יסייע להם לרדת במשקל ובכך למנוע שלל בעיות בריאותיות בהמשך, כגון התקפי לב, מחלות כבד או בעיות בעור.
כלומר, מזון ברמה גבוהה יאפשר לכם להתמודד עם פחות בעיות בריאותיות שיאלצו אתכם לבקר את הווטרינר בתדירות תכופה מדי. בנוסף, מזון איכותי מתעכל ביתר קלות, וכך תוכלו לתת לכלב או לחתול כמות קטנה יותר בכל יום כך שהשק שרכשתם יספיק לכם לזמן ארוך יותר.
זאת ועוד: ככלל, מבין המזונות האיכותיים מומלץ להעדיף את המזונות היבשים על פני הרטובים. זאת משום שהמזון הרטוב אמנם טעים יותר לבעלי החיים, אולם הוא מכיל אחוז גבוה של מים ולכן פחות מזין.
מה כתוב על השק?
הדרך הטובה ביותר להשוות בין סוגי מזון לבעלי חיים היא לקרוא את מה שכתוב על גבי האריזה:
·         למי מיועד המזון? ודאו שהוא אכן מתאים לכלב או לחתול שלכם מבחינת גיל, משקל וכדומה. למשל, קיימים מזונות מיוחדים לחתולים הסובלים מסתימה בדרכי השתן או לכלבים מבוגרים במיוחד.
·         מהי כמות ההאכלה המומלצת על ידי היצרן?חישוב פשוט לפי כמות האוכל בשק יתאפשר לכם לדעת פחות או יותר לכמה זמן הוא יספיק, וזה יכול להיות גורם מכריע בהשוואה בין סוגי המזון השונים.
·         מהם המרכיבים של המזון? חשוב שהמרכיב העיקרי בו יהיה חלבון מן החי (עוף, בקר, דג) וכן חשוב שהוא יכיל גם פחמימות וסיבים תזונתיים. בחלק מן המזונות האיכותיים יותר תוכלו גם למנוע ויטמינים שיסייעו לכלב או לחתול לחזק את המערכת החיסונית.
·         כמו כן יש לשים לב לתאריך הפג-תוקף שמופיע על האריזה, ולא להשתמש במזון שפג תוקפו.
·         כדאי גם לבדוק האם מצוינים על האריזה פרטי שירות לקוחות כלשהם, כגון כתובת אימייל או מספר טלפון לפניות צרכנים. פרטים כאלה עשויים להתגלות כשימושיים במקרה של שאלות בהמשך.
טיפים נוספים
כדאי לדעת שאם יש לכם בבית גם כלב וגם חתול אשר נוטים לאכול זה ממזונו של זה, מומלץ להפריד בין הסוגים כך שכל בעל חיים יאכל אך ורק את המזון שמתאים לו.
נוהגים לפנק את הכלב בחטיפים או ביסקוויטים? דעו שעל אף שיש בהם יתרונות בריאותיים מסוימים, כגון חומרים המקטינים דלקות חניכיים או משפרים את בריאות השיניים, מומלץ שלא להשתמש בהם כתחליף לאוכל אלא רק כצ'ופרים לפינוק או לתגמול על ביצועים.
והדבר החשוב ביותר: אם עדיין יש לכם ספק או שאתם מתקשים לבחור את המזון המתאים ביותר, פשוט התייעצו עם וטרינר או עם המוכר בחנות.

1 comment:

Popular Posts